Arxiu

L'exposició «40 anys, quaranta poetes, XL artistes» arriba a Eivissa

(40 Anys)

La mostra uneix les paraules de quaranta poetes amb les imatges de quaranta artistes plàstics. Es podrà visitar fins l'11 de gener de 2019 a la Seu universitària d'Eivissa i Formentera.

Inauguració
Dia: dilluns, 17 de desembre de 2018
Hora: 17.30 hores
Lloc: Seu universitària d'Eivissa i Formentera, carrer del Calvari, 1, Eivissa

Tindrà lloc la inauguració de l'exposició 40 anys, quaranta poetes, XL artistes. Hi intervindran la vicerectora de Projecció Cultural, Universitat Oberta i Seus Universitàries, doctora Joana Maria Seguí, i el comissari de l'exposició, Antoni Torres.

La mostra es podrà visitar fins l'11 de gener de 2019 a la Seu universitària d'Eivissa i Formentera, i del 14 de gener al 2 de febrer, a la Sala Municipal d'Exposicions de Formentera (plaça de la Constitució, Sant Francesc Xavier).

L'exposició, comissariada per Antoni Torres Martorell, neix amb un doble objectiu: celebrar els quaranta anys de coneixement, ensenyament, recerca i cultura recorreguts per la Universitat de les Illes Balears, i possibilitar la visibilitat i intercanvi d’artistes i escriptors que comparteixen una base històrica i una llengua. Per això, l'exposició uneix les paraules de quaranta poetes amb les imatges de quaranta artistes plàstics.

S'han seleccionat quinze poetes de Mallorca, tres d’Eivissa i Formentera, quatre de Menorca, deu del Principat, un de l’Alguer, un de Catalunya Nord, un d’Aragó i cinc del País Valencià, i els seus escrits es conjuguen amb les obres dels artistes plàstics, setze dels quals són de Mallorca, sis d’Eivissa, sis de Menorca i un de Formentera, cinc de Catalunya, tres del País Valencià, un de l’Alguer, un de Terol i un d’Andorra.

La selecció ha estat possible gràcies a l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, el Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la UIB, i especialment gràcies a l’aportació d’Antoni Artigues, que n’era professor, l’Espai Octubre i l’Obra Cultural de l’Alguer.

Hi col·laboren la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Illes Balears, l'Institut d'Estudis Baleàrics, el Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana i la Fundació Baleària.

Data de l'esdeveniment: 17/12/2018

Data de publicació: Wed Dec 05 14:18:00 CET 2018