Arxiu

L'art urbà arriba a la UIB de la mà del Mallorca Live Festival amb obres de Joan Aguiló i Irene López

(40 Anys)

El mallorquí Joan Aguiló i la barcelonesa Irene López firmaran dos murals de grans dimensions en diferents edificis del campus de la UIB.

El Mallorca Live Festival, que se celebrarà els dies 11 i 12 de maig a Calvià, s’afegeix així al quarantè aniversari de la UIB.

El Mallorca Live Festival s’afegeix al quarantè aniversari de la Universitat de les Illes Balears amb la realització de dues pintures murals al campus, a càrrec dels artistes Joan Aguiló i Irene López, i amb l’aplicació d’un descompte en el preu de l’abonament per als alumnes de la UIB que vulguin assistir al festival, que se celebra els dies 11 i 12 de maig a Calvià.

Els treballs de preparació dels murals al campus universitari comencen el dia 16 d’abril i es perllongaran durant tota la pròxima setmana. El mural de grans dimensions que pintarà Joan Aguiló s’ubicarà a la façana lateral de l’edifici Beatriu de Pinós i il·lustrarà una al·legoria de la saviesa representada en dues dones majors.

La pintura de l’artista Irene López es realitzarà a la caseta que hi ha davant el Punt d’Atenció a la Comunitat Universitària (PACU), a l’annex de l'edifici Ramon Llull, i l’artista utilitzarà els elements naturals propis de l’illa per crear un paisatge a través d'una composició geomètrica en perspectiva, amb la intenció de donar profunditat a la paret.

Amb aquesta intervenció artística la Universitat renova la col·laboració amb el Mallorca Live Festival acostant l’art urbà a la UIB. L’any passat el festival ja va realitzar un mural a la secció d’atenció a l’alumnat del campus i va exposar tres escultures de gran envergadura creades a partir d'escombraries recollides al mar de les Illes Balears, amb la intenció d’educar i conscienciar els alumnes sobre la importància de la cura del medi ambient a través de l'art.

El Mallorca Live Festival és el festival més gran i important de les Illes Balears: dos dies, dos escenaris simultanis, més de vint hores de música en directe, zona d'art, furgoteques (gastronomia internacional) i moltes més sorpreses!

Joan Aguiló (Palma, 1983) és artista visual. Format en il·lustració a l'Escola Superior de Disseny de les Illes Balears i llicenciat de Belles Arts per la Universitat de Barcelona, va complementar la seva formació a Mèxic DF i Berlín. En la seva estada a la capital alemanya es va iniciar en art urbà. Des de llavors desenvolupa el seu treball a l’espai públic. Amb les seves peces descobrim persones anònimes a les quals l'artista roba un instant de vida quotidiana. Des de la poètica, la seva obra tracta de representar la vida local, el caràcter i l'essència de la societat on intervé. Els seus treballs s'emmarquen en el moviment de l’art de carrer, i realitza peces que abasten del petit format al muralisme de gran format.

Podem trobar les seves obres a Mallorca, Barcelona, Madrid, Estocolm, Copenhaguen, Londres, Berlín, Lübeck, Salamanca o Ripoll, entre altres localitats. I ha treballat per a galeries com la Galeria Marimon, la Galeria Vanrell, l’Ahoy Gallery, la Gallery Brondo Architect o el Museu d'Art Contemporani Can Planes. Creador i director artístic del Saladina Art Fest (festival d'art urbà en Can Picafort), resideix actualment a Palma.

Irene López León (l'Hospitalet de Llobregat, Barcelona, 1984) descriu el seu treball com a pintura paisatgista, encara que aquesta no té res a veure amb el clàssic espai natural. Els seus paisatges estan dins un univers impossible i hipnòtic on mostra una altra forma de percebre la realitat sota una concepció profunda, onírica i mística. És la representació d'un lloc entre el conscient i l'inconscient. Un espai atemporal, holístic, inductiu, que deixa lluny la crítica i la lògica temporal. Espais oberts a través de composicions geomètriques, colors de neó i perspectives tècniques que provoquen una lleugera sensació hipnotitzant i donen profunditat i moviment al pla.

Data de publicació: Tue Apr 17 13:12:00 CEST 2018